Go to top
Ben jij op zoek naar geluk? Wil je een gezond leven? Iedere dag mediteren?

Op Altamira vind je inzicht, verdieping en ontspanning.

We verzamelen de mooiste boeken voor je.

We lezen, we selecteren, we schrijven. We inspireren jou om te blijven groeien.

- Harriet Griffey -
  • 10 inspirerende boeken

    Sommige woorden blijven je voor lange tijd bij. Op de een of andere manier kunnen de woorden je aanmoedigen, opvrolijken of aan het denken zetten. Soms kan een korte zin je al anders doen denken over bepaalde kwesties. De boodschappen in deze 10 inspirerende boeken kunnen je veel wijsheid, inzicht en kracht bieden.

    Lees verder

  • 7 voornemens voor een week vol energie

    Met deze 7 gezonde voornemens begin je deze week elke dag vol energie!

    Lees verder

  • Blijf in je bioritme

    Tijdens vakanties is het natuurlijk heel verleidelijk om net wat later naar bed te gaan. En de volgende ochtend wat langer te blijven liggen. Toch is het goed om niet té veel van je bioritme af te wijken.

    Lees verder

  • De voordelen van overzicht

    Leven in chaos kan verslavend zijn. Dit klinkt voor ordelijke mensen misschien heel gek. Het lijkt zo nutteloos om niet georganiseerd te zijn. Een aantal psychische redenen waarom chaos soms de beste oplossing lijkt.

    Lees verder

  • Hoe ontstaat stress?

    Mensen die op een kantoor werken, worden elke 3 minuten gestoord door een mededeling. Het gevoel van kalmte en rust wordt op die manier constant verstoord. Terwijl het juist zo belangrijk is om je bewust te zijn van wat er in je lichaam gebeurt.

    Lees verder

  • Ik wil rust: alles om tot jezelf te komen

    Creëer ruimte voor jezelf en kom tot rust met Ik wil rust van Harriet Griffey!

    Lees verder

  • Ik wil slapen: los je slaapproblemen op

    Een op de drie mensen heeft te maken met slaapproblemen. In Ik wil slapen leer je van Harriet Griffey wat slaapproblemen precies zijn en wat je eraan kunt doen.

    Lees verder

  • Mindful leven: word geen stressjunkie

    Langdurige stress? Pas op voor fysieke en mentale schade! Keer het tij met deze handige tips. Start vandaag nog met mindful leven.

    Lees verder

  • Oefening dagelijkse routine

    Dagelijkse routine kent twee categorieën: thuis en op het werk. Op werkdagen is het belangrijk om ’s morgens en ’s avonds privé een routine te hebben die een gewoonte wordt. Zo creëer je ruimte voor de dingen die je wilt doen.

    Lees verder

  • Oefening: een slaapritueel

    We vergeten vaak dat we tijd nodig hebben om tot rust te komen voor het slapen gaan. Een ritueel kan daarbij helpen. Als je slecht slaapt en geen ritueel hebt, loont het er een aan te wennen.

    Lees verder

  • Oefening: houd een slaapdagboek bij

    Als je de oorzaak van je vermoeidheid, slapeloosheid of slechte nachtrust wilt vinden, kan het handig zijn om een tijdje een slaapdagboek bij te houden. Terugkijkend zie je misschien gedragspatronen die aan het slaapprobleem bijdragen

    Lees verder

  • Oefening: meer rust in 5 stappen

    Doorbreek het patroon van stress en onrust. Met deze oefening kom je in 5 stappen tot rust. Wil je hier meer over lezen? Lees dan Ik wil rust.

    Lees verder

  • Rust: even tot jezelf komen

    In de hectiek van alledag is het belangrijk om soms even stil te staan. Lees hier alles over in Ik wil rust.

    Lees verder

  • Test: ben jij een vroege vogel of nachtdier?

    Wie in onze van-9-tot-5-maatschappij ’s ochtends met gemak uit bed stapt, heeft geluk. Onze samenleving is op vroege vogels ingericht. Dat is soms best lastig voor de nachtdieren onder ons, die het liefst tot diep in de nacht wakker blijven, eindeloos kunnen snoozen en rond 11:00 zin krijgen in ontbijt.

    Lees verder

  • Test: welk opruimtype ben jij?

    Als je weet wat jouw eigen organisatiestijl is, kan dit je helpen om een harmonieuze leef- en werkomgeving te scheppen. Het leert je beter te begrijpen hoe jouw organisatiestijl met die van anderen botst en wat je daar aan kunt doen. Deze korte test laat zien wat jouw organisatiestijl is.

    Lees verder

  • Top 5 tips beter slapen

    Slaap is heel belangrijk. Vooral als het niet lukt, merk je pas hoe hard je die nachtrust eigenlijk nodig hebt. 5 tips om beter te slapen.

    Lees verder

  • Top 5 voeding voor een beter humeur

    Voel je je onrustig of ben je een beetje shaky omdat je honger hebt? Door voedzaam te eten en op reguliere tijden houd je je bloedsuikerspiegel op peil – en je humeur dus ook. Vijf tips uit Ik wil rust.

    Lees verder

  • Waarom dromen we?

    Iedereen droomt. Of je je dat nou kan herinneren of niet. Maar waarom hebben we die dromen en hebben ze nut?

    Lees verder

  • Wat werkt het beste tegen stress?

    Je hebt al van alles geprobeerd en toch blijf je er last van houden. Stress is een gevoel wat je kan overvallen. Hoewel het je ook op een positieve manier kan helpen, zoals bij een deadline, voelt het vaker als iets vervelends. Het is een gevoel dat je liever niet ervaart. En wat werkt nou eigenlijk het beste tegen stress?

    Lees verder

  • Welk creatieve type ben jij?

    Er zijn net zo veel vormen van creativiteit als er mensen zijn, en er zijn talloze manieren waarop je je creatief kunt uiten.

    Lees verder

  • Winnen: Ik wil rust & Ik wil slapen

    Ben jij toe aan rust of kan je wel een middagdutje gebruiken? Doe dan mee aan deze prijsvraag en win de boeken van Harriet Griffey!

    Lees verder

  • Zonder stress op vakantie

    Of je nou op een verre wereldreis gaat, naar Zuid-Frankrijk of lekker wat dagen in Nederland eropuit gaat: zorg dat je ontspannen aan je reis begint. 4 tips om er zeker van te zijn dat jouw vakantie helemaal uitgerust begint én eindigt.

    Lees verder