Go to top
Steeds meer mensen zijn bezig met bewust en gezond eten. We willen weten wat er in ons eten zit, wat de werking van gezond eten is en hoe ons lichaam erop reageert. Gezond eten is heerlijk!

Snelle couscoussalade met paprika

Deze salade vraagt gewoon om grote hoeveelheden verse kruiden – in dit
recept is het fijngesneden bladpeterselie, maar vervang of combineer dit
gerust met verse basilicum, koriander en munt. Sommige couscousgerechten
uit het Midden-Oosten zien vaak groen van de kruiden – en zo zijn ze ook het lekkerst. Geef de salade extra pit, als je daarvan houdt, met een paar snufjes gedroogde chilivlokken.
Hoewel je de couscous speciaal voor dit gerecht kunt bereiden, is dit nu net
zo’n salade die je kunt samenstellen met restjes van de dag ervoor. 
 
Voor 4 personen
250 g couscous
sap van ½ citroen
280 g gegrilde rode paprika’s in olijfolie, uit een potje, uitgelekt en in blokjes van 1 cm
1 kleine komkommer, in blokjes van 1 cm
1 kleine rode ui, fijngesnipperd
200 g feta, in blokjes van 1 cm
grote hand bladpeterselie, fijngesneden
zeezout en versgemalen zwarte peper
 
Kook de couscous volgens de aanwijzingen op de verpakking. Als dat klaar
is, besprenkel je de korrels met olijfolie en citroensap en voeg je zout en
peper toe. Ga losjes met een vork door de couscous om de korreltjes te
scheiden. Laat even afkoelen en ga er nogmaals met een vork doorheen.
Terwijl de couscous nog warm is, of helemaal afgekoeld (maar niet heet
meer), voeg je de paprika, komkommer, ui, feta en peterselie toe en schep
je alles voorzichtig om tot het goed gemengd is. Proef, voeg meer zout
en peper toe als dat nodig is en besprenkel met wat extra olijfolie als de
couscous te droog is. Dien lauwwarm op, of op kamertemperatuur.
 
Lees meer heerlijke recepten met groente:
 

Beoordeel dit artikel

(1 beoordelingen)
Beoordeling toevoegen
 

Deel dit bericht