Go to top
Ontspanning door meditatie en oefeningen in mindfulness brengen meer rust in je leven. Stress en depressieve klachten verminderen aantoonbaar door mindfulness en meditatie.

Rust: even tot jezelf komen

We worden tegenwoordig steeds makkelijker overprikkeld. We zijn constant bereikbaar, beschikbaar en aanwezig. Tenminste, dat wordt wel een beetje van ons verwacht. Extra belangrijk dus om soms even een momentje rust te nemen.

Alleen zijn of niets te doen hebben komt weinig meer voor. We willen allemaal overal bij zijn en niks missen. Wanneer zat je voor het laatst rustig op de bank, alleen met je eigen gedachten? En wanneer voelde je je daar tevreden over? We willen wel rust, maar we weten niet meer zo goed hoe het moet.

Ik wil rust

Juist door de drukte en het gevoel dat je constant bereikbaar moet zijn, is er meer behoefte aan rust. In Ik wil rust van Harriet Griffey kom je te weten hoe het komt dat we steeds drukker zijn, en steeds meer van onszelf eisen. En natuurlijk hoe je weer tot jezelf komt. Hoe je toch overal bij kunt zijn waar je bij wilt zijn, zonder de druk te voelen. 

Tips voor rust

In Ik wil rust vind je een breed aanbod aan tips voor rust. Zoals je misschien al wist, zijn mediteren en mindfulness goed voor een heldere geest. Maar wat je misschien niet wist, is dat voeding ook een grote invloed heeft op de rust in jezelf.

Nieuwsgierig? Bekijk dan hier het inkijkexemplaar van Ik wil rust!

Over de auteur

Harriet Griffey is journalist, schrijfster en auteur van boeken en artikelen over gezondheid. Zij schreef behalve Ik wil rust in deze serie ook Ik wil slapen en Ik wil overzicht. Harriet is opgeleid als verpleegster en gediplomeerd jeugdwelzijnswerker bij Youth at Risk.  

Beoordeel dit artikel

(1 beoordelingen)
Beoordeling toevoegen
 

Deel dit bericht